ورود به سامانه
پروفایل درخواست های من درخواست ها
لوگوی زیر صفحه اصلی
بازگشت
بازگشت
کلمه عبور باید حداقل 6 کاراکتر باشد که شامل عدد، حروف و یک حرف بزرگ انگلیسی باشد
بازگشت
بازگشت

اپلیکیشن های مدیریت پسورد قابل اطمینان هستند؟

نویسنده : | تاریخ انتشار : 1400/05/25 | تعداد بازدید : 159

در سال های اخیر امنیت کاربران اینترنت با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی بیشتر در معرض خطر قرار گرفته است. شرکت های بزرگ تکنولوژی و متخصصان امنیت انتخاب رمز عبور قوی با تعداد کاراکتر بیشتر و در نهایت فعال کردن رمز یکبار مصرف را به کاربران پیشنهاد دادند. اما انتخاب رمز عبور با تعداد کاراکتر بیشتر برای کاربران میسر نیست چرا که نمی توانند به خاطر بسپارند. به همین خاطر اپلیکیشن هایی ساخته شدند با عنوان “اپلیکیشن های مدیریت پسورد” که به کاربران اجازه می دهد رمز عبور قوی تولید کنند و تمامی رمز عبور خود را ذخیره و در صورت لزوم از آن ها استفاده کنند. اما واقعا این اپلیکیشن ها چقدر قابل اطمینان هستند؟

اپلیکیشن های مدیریت پسورد قابل اطمینان هستند؟

چرا از اپلیکیشن های مدیریت پسورد استفاده کنیم؟

اگر از کاربران اینترنت هستید و در شبکه های اجتماعی حساب دارید و فعالیت می کنید حتما یکی از دغدغه های شما داشتن امنیت است. حفاظت از داده های شخصی و اطلاعات مهم ترین موضوعی است که باید به آن توجه کنید. یکی از راه های اصلی برای حفاظت از داده ها انتخاب رمز عبور قوی است که باید شامل اعداد ، حروف کوچک و بزرگ و کاراکتر های خاص باشد. اما به خاطر سپردن این رمز عبور ها ممکن نیست و نمیتوانیم در هر جایی از آن ها محافظت کنیم. یکی از بهترین گزینه ها استفاده از اپلیکیشن های مدیریت پسورد است که امکانات زیادی مثل ذخیره پسورد را برای ما فراهم می سازد. این اپلیکیشن ها قادر به ایجاد و ذخیره رمز عبور ما با هر طول کاراکتر و سختی هستند.


امکانات اپلیکیشن های مدیریت پسورد

  • عملکرد آنلاین و آفلاین
  • هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication)
  • یکپارچگی با مرورگر
  • زیر نظر گرفتن خودکار رمز عبور (Password Capture)
  • تغییر خودکار رمز عبور (Password Changes)
  • هشدارهای امنیتی خودکار (Security Alerts)
  • پشتیبانی از گوشی های هوشمند
  • بازرسی امنیتی (Security Audits)
  • پسوردهای دوره‌ای یا یک‌بار مصرف

و بسیاری امکانات دیگر…

این اپلیکیشن ها چقدر قابل اطمینان هستند؟

همانطور که میدانید امنیت به هیچ عنوان 100 درصد نیست و ما فقط تلاش میکنیم تا حد زیادی امنیت را برقرار کنیم. این موضوع درباره اپلیکیشن های مدیریت پسورد هم صدق می کند. این اپلیکیشن ها به ما کمک می کنند تا رمز عبور قوی تولید و نگهداری کنیم پس نباید انتظار امنیت 100 درصد داشته باشیم.


این اپلیکیشن ها با رمزنگاری بر روی اطلاعات ما تا حد زیادی مانع از لو رفتن پسورد های ما می شوند. هر اپلیکیشنی رمزنگاری مختص خودش را دارد و هیچ کسی هم از نوع رمزنگاری ها اطلاعی ندارد.


به گفته شرکت سازنده این اپلیکیشن ها

رمزنگاری اطلاعات کاربران در چندین مرحله صورت می گیرد تا بتوانیم از داده ها حفاظت کنیم. کاربران بعد از ثبت نام در این اپلیکیشن ها و وارد کردن رمز عبور های خود ، برای ورود دوباره و دسترسی به پسورد ها باید از 2 الی 3 مرحله رمز عبور کنند. همچنین برای اپلیکیشن های گوشی هم از Touch ID یا Face ID استفاده می شود. پس می توان اینطور گفت که اپلیکیشن های مدیریت پسورد جایگزین مناسب تری نسبت به بقیه روش های ذخیره پسورد است.


البته باید اضافه کنیم که ممکن است در آینده در یکی از این اپلیکیشن ها آسیب پذیری کشف شود که باعث لو رفتن اطلاعات کاربران شود. نکته مثبتی که دارد این است که داده های لو رفته رمزنگاری شده اند و به راحتی قابل خواندن نیستند. اما تاکنون از این دست اتفاق ها برای این اپلیکیشن ها نیافتاده و شرکت های سازنده آن ها معتبر هستند.


جمع بندی
این روز ها که امنیت کاربران با نشت اطلاعات یا هک شدن حساب آنها در خطر است. و در طی چند سال اخیر شاهد تعداد زیادی اخبار لو رفتن اطلاعات کاربران بودیم ، باید بگوئیم استفاده از اپلیکیشن های مدیریت پسورد منطقی است. اگر چه هنوز اعتماد کامل به آنها نداریم اما خب از بقیه موارد نگهداری پسورد بهتر و امن تر است.

پس اگر شما هم تصمیم به استفاده گرفتید حتما از اپلیکیشن های معتبر مثل Lastpass, 1Password , … استفاده کنید. این 2 اپلیکیشنی که معرفی کردیم امن ترین و معتبر ترین در این زمینه شناخته شدند.

لوگوی anamad

آدرس:

مشهد، خیابان امام خمینی، خیابان شهید تولایی، اداره کل پست استان خراسان رضوی، طبقه چهارم، پارک فاوا

تلفن : 38786624-051

رایانامه : anamad400[at]gmail[dot]com

logo-samandehi
{"type":"marker","location":[36.27765738393954,59.59560781717301],"zoom":18}

تمام حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به تیم امنیتی ای نماد می باشد.

ایجاد حساب