ورود به سامانه
پروفایل درخواست های من درخواست ها
لوگوی زیر صفحه اصلی
بازگشت
بازگشت
کلمه عبور باید حداقل 6 کاراکتر باشد که شامل عدد، حروف و یک حرف بزرگ انگلیسی باشد
بازگشت
بازگشت

نشت اطلاعات مشتریان بانک ملت

تعداد بازدید : 133 | تاریخ ثبت : 1400/02/26

اطلاعات 30 میلیون مشتری بانک ملت از طریق هک شدن شرکت «به پرداخت ملت» به سرقت رفته است.

نشت اطلاعات مشتریان بانک ملت


توضیحات تکمیلی

دو روز پیش، خبری مبنی بر نشت اطلاعات 30 میلیون مشتری بانک ملت از طریق هک شرکت «به پرداخت ملت» منتشر شد. خبر این اتفاق روز 24 اردیبهشت در برخی کانال‌های غیررسمی فضای مجازی منتشر شد. اما هیچ سازمان یا نهادی به آن واکنش نشان نداد. در نهایت، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم رونمایی از سامانه‌‌ی احراز هویت معتبر در فضای مجازی (سماوا) این خبر را تأیید کرد.

بهنام ولی‌زاده، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات، گفت:

اتفاقی که روز گذشته در افشای اطلاعات 30 میلیون کاربر یکی از بانک‌ها رخ داد، به دلیل تجمیع اطلاعات هویتی افراد در سامانه‌های دستگاهی بوده که نشتی اطلاعات را به همراه دارد. اما در صورت استفاده دستگاه‌ها از سامانه سماوا، اطلاعات هویتی افراد در یک سازمان تجمیع نخواهد شد و این‌گونه اتفاقات کاهش می‌یابد.

تابه‌حال به‌صورت دقیق اعلام نشده است که چه اطلاعاتی فاش شده. اما دست‌ کم لو رفتن نام و نام خانوادگی، نام پدر، آدرس و بخشی از شماره تلفن همراه ثابت شده است. البته گفته می‌شود شماره کارت مشتریان نیز فاش شده. در نهایت بانک ملت روز گذشته به لو رفتن اطلاعات 30 میلیون مشتری بانک ملت واکنش نشان داد و اعلام کرد که در حال بررسی ابعاد این ادعا است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت:
به‌ دنبال ادعای مطروحه در فضای مجازی مبنی بر لو رفتن اطلاعات 30 میلیون مشتری بانک ملت، روابط عمومی این بانک با تأکید بر التزام بانک به حفظ اطلاعات مشتریان خود خاطرنشان کرد: ابعاد این ادعا توسط تیم‌های تخصصی و فنی بانک در حال بررسی است که به‌محض کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع‌رسانی کامل صورت خواهد گرفت.

بانک ملت همچنین تأکید کرده است که با داشتن این اطلاعات، دسترسی به حساب‌های مشتریان میسر نیست. پیگیری خبرنگار از معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات دربردارنده اطلاعات بیشتری نبود. این معاونت اعلام کرد مایل به مصاحبه نیست. البته به نظر می‌رسد در چنین شرایطی و با توجه به حساسیت اطلاعات بانکی، لازم است اقدامات سریع‌تر انجام و هشدارهای امنیتی به مردم ارسال شود. در حال حاضر توصیه می‌شود که مشتریان بانک ملت رمز کارت خود را تغییر بدهند.

لوگوی anamad

آدرس:

مشهد، خیابان امام خمینی، خیابان شهید تولایی، اداره کل پست استان خراسان رضوی، طبقه چهارم، پارک فاوا

تلفن : 38786624-051

رایانامه : anamad400[at]gmail[dot]com

logo-samandehi
{"type":"marker","location":[36.27765738393954,59.59560781717301],"zoom":18}

تمام حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به تیم امنیتی ای نماد می باشد.

ایجاد حساب